Friday, April 01, 2011

KERDILNYA AKU.......

Bismillah Arrahman Arrahiim....

Apa khabar sahabat2 yg dirahmatai Allah sekalian... hmmm,, Pernah x antara kalian rasa tersentap atau terharu?sentap yg aku maksudkan disini bukan yg Prof. Sentap Mak Nak tu,,,yg tu xboleh pakai.... Kali ni aku nak kongsikan dengan 'korang-korang' tentang apa yg aku rasa dalam 2,3 hari ni... kalau 'korang' perasan kan,daam 2,3 hari ni banyak di'upload' di Facebook video dari rancangan TV, Adikku... Sesungguhnya aku dah tengok video2 tersebut,dan ini yang aku nak kongsikan...selepas je aku tengok video tu, timbul persoalan di hati kecil aku,budak yang umurnya belum mencapai belasan tahun begitu petah berkata-kata, bukan omong kosong,malahan kata-kata yg dilemparkan itu sangat bermakna dan mempunyai isi yg padat,,,...( http://www.facebook.com/?ref=home#!/video/video.php?v=205591792802145&oid=164981586885626&comments )

...bukan sahaja petah berkata-kata, budak tersebut juga dikurniakan ilahi suara yyang amat merdu,, aku dengar alunan azan yang dialunkan adik tu memg sangat2 tersentuh, sampai meresa dalam jiwa aku..orang lain aku tak tahu lah,,tapi ini yang aku rasakan...SUBHANALLAH... sesungguhnya aku kagum dengan kekuasaan Allah yg mana Hidayah yg diberikan kepada makhluknya tidak mengenl usia...mudah-mudahan budak itu senantiasa berada di bawah payung keberkatan... Selain dari itu 'korang-korang',,,adik ni juga telah membaca sepotong ayat Al-Quran dengan alunan Tarannum Nahawand..SUBHANALLAH,,sesungguhnya adik ni memang insan yang terpilih...seawal usia kanak2 dia dah mampu untuk melagukan AL-Quran dengan Tarannum yang agak susah untuk dipelajari kerana ianya memerlukan kawalan suara yang tinggi.....aku terkedu mendengar... tak terkata....Ya ALLAH....sesungguhnya kebesaranMU tiada bandingannya...

..dimanakah kedudukan aku di sisi ALLAH?? alangkah indah kalau kita dikurniakan kelebihan2 tersebut kerana dapat kita menghayati ayat2 Al-Quran dengan lebih khusyu', kita dapat mengalunkan zikriLLAH dengan sebutan-sebutan yang indah.....
...Perasaan insaf tiba-tiba menjelma dalam diri tatkala melihat kanak2 seawal usia sebegitu sudah mampu untuk menyampikan dakwah walaupun ianya berbentuk rancangan televisyen...

....Seandainya masih ada waktu,,ingin aku mengisi balik kekosongan dalam diri aku ni yang sepatutnya aku penuhkan semasa aku diawal usia kanak2 dan remaja dulu....aku kini tak ubah macam pokok buluh yang sudah tumbuh memanjang tetapii tiada dahan2 dan ranting2 yang mampu memberi manafaat kepada makhluk lain....
..............akan aku cuba untuk memperbaiki segala kelemahan yg ada dalam diri aku ni,,INSYAALLAH...doakan aku sahabat-sahabat sekalian...

WALLAHU A'LAM....

No comments:

Post a Comment